Deklaracja dostępności

Bursa Szkół Artystycznych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r.
o dostępności cyfrowej stron internetowych i  aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej 
bsakrakow.pl

  • Data publikacji strony internetowej:  1 marca 2021 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 26 stycznia  2022 r.

Status pod względem dostępności z ustawą

Strona internetowa jest w trakcie projektu i budowania z uwzględnieniem zasad i wytycznych WCAG.

Dokładamy wszelkich starań, aby nasza strona internetowa  była dostępna dla jak największej grupy użytkowników.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności:

  • Deklarację sporządzono dnia: 27 maja 2021 r.
  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 26 stycznia 2022 r.
  • Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest dyrektor bursy, e-mail:  sekretariat@bsakrakow.pl  

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 12 422 56 62 Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie dostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie,  o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie  możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe , podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa osób niepełnosprawnych. Informacja dla osób niesłyszących i słabosłyszących.

W związku  z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj.  Dz.U. 2017 poz.1824) Bursa Szkół Artystycznych informuje, że osoby uprawnione, tj. doświadczające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się, które zainteresowane są załatwieniem sprawy urzędowej w placówce, mogą skorzystać z przysługującego im uprawnienia wyboru środka wspierającego komunikowanie się, tj.

Zgodnie z art.12 cytowanej na wstępie ustawy osoba uprawniona, jest zobowiązana zgłosić do BSA chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem,  z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenie należy przesłać na adres poczty elektronicznej sekretariat@bsakrakow.pl , w formie papierowej na adres Bursy Szkół Artystycznych lub telefonicznie ( 12 422 56 62 ).

Osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. 2020 poz.426) przybywające do BSA w celu załatwienia spraw przyjmowane są poza kolejnością.

Dostępność architektoniczna

Budynek Bursy Szkół Artystycznych Kasztelańska 36, 30 – 116 Kraków

Do budynku prowadzą dwa  wejścia od ulicy Kasztelańskiej 36. Jedno z wejść jest wyjściem ewakuacyjnym oraz otwierane jest dla dostawców. Drugie
z wejść od strony parkingu – to wejście główne. Jest jeden stopień. Brak jest podjazdu dla wózków.

Portiernia znajduje się na parterze budynku, po prawej stronie od wejścia gdzie prowadzą schody – 8 stopni (bez podjazdów dla wózków). Sekretariat bursy znajduje się na pierwszym piętrze budynku.

W budynku nie ma windy.

W budynku brak jest toalety dla osób z niepełnosprawnościami.

Przed budynkiem brak jest miejsc parkingowych dla osób z niepełnosprawnościami.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.